Як відбувається співпраця?
Відвідування психолога підлітком має певні правила та рекомендації, які допомагають зробити цей процес максимально ефективним і комфортним для молодої людини. Ось деякі з них:
Важливо: я, як психотерапевт створюю таку атмосферу, де підліток відчуває себе зрозумілим і підтриманим, а батьки отримують інструменти для покращення взаєморозуміння і допомоги своїй дитині.
Підліток повинен мати бажання йти на консультацію. Якщо це не його ініціатива, важливо створити атмосферу підтримки і розуміння, пояснивши, що це може допомогти йому в подоланні труднощів.
Перша зустріч проходить так: якщо дитині до 14 років- батьки обовʼязково підписують угоду і перші 15 хвилини ми з батьками прояснюємо запит , а потім 35 хвилин працюємо з дитиною.
Головне - ваша допомога і довіра мені, бо я працюю з вашою дитиною.
Психолог має зберігати конфіденційність усіх розмов і особистої інформації підлітка. Підліток повинен відчувати, що він може говорити відкрито, не переживаючи за наслідки.
Підлітки можуть бути більш комфортними з певним спеціалістом, тому варто знайти психолога, з яким підліток відчуває себе безпечно. Це може бути чоловік чи жінка, молодший чи старший психолог — важливо, щоб він викликав довіру.
Щоб психологічна допомога була ефективною, консультації повинні бути регулярними. Іноді потрібно кілька сеансів для того, щоб підліток почав відкриватися та працювати над проблемами.
У деяких випадках важливо, щоб батьки брали участь у процесі (наприклад, у разі серйозних проблем, таких як депресія чи тривожні розлади). Але потрібно пам’ятати, що важливий баланс між участю батьків і збереженням конфіденційності підлітка. Часом батьки намагаються контролювати, нагадувати дитині, коли має бути сесія. Я відразу говорю, що важливо щоб цей момент дитина сама контролювала.
Підліток повинен бути готовий до того, щоб говорити про свої почуття, переживання, пережиті стреси та проблеми, хоча це може бути важко. Психолог створює безпечне середовище для такої відкритості.
На сеансах підліток може вільно говорити про те, що його турбує. Він може підготуватися до розмови, взявши з собою нотатки або запитання, що допоможе сфокусуватися на головному.
Важливо визначити, чого саме хоче досягти підліток, чи це поліпшення настрою, зменшення тривоги або покращення стосунків з іншими людьми.
Для більш ефективної співпраці ще пропоную приділити 10 хвилин часу і ознайомитися з угодою співпраці психотерапевта і підлітка